Hírek

Hírek és sajtófigyelő az M60 / M6 autópályával kapcsolatban



Gyorsabb, kényelmesebb és biztonságosabb a közlekedés az M0 felújított szakaszán

(NIF Zrt.)

Az M0 déli szakasza Magyarország legnagyobb igénybevételnek kitett gyorsforgalmi útja, az augusztusi csúcsidőszakokban forgalmi irányonként átlagosan mintegy 40 ezer jármű halad át rajta naponta. Áteresztőképességének növelése a rendszeres torlódások, gyakori balesetek miatt régóta időszerű volt.

Az M0 déli szektorának bővítése az elmúlt évek legnagyobb horderejű, az országoson túlmutató jelentőségű közúti beruházása. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a jövőben is minden erőforrást mozgósít a hazai közutak szolgáltatási színvonalának folyamatos emelése érdekében – mondta el Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár 2013. december 5-én, Budapesten, a körgyűrű idén átadott fejlesztésének eredményeiről szóló sajtótájékoztatón.


Az összesen több mint nettó 55 milliárd forint kivitelezési költségű bővítést az M7 és M5 autópályák között szeptemberben adták át a közlekedők számára. Az autóút teljes déli szakasza több mint 27 kilométeren mindkét irányban három forgalmi sávossá vált, egy-egy leállósávval. A beruházásban két új Duna-híd is épült. A Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával lefektetett betonburkolat nagyobb teherbírása miatt a leginkább alkalmas a jelentős kamionforgalom viselésére.

Az elmúlt hónapok tapasztalatai szerint a bővítés az előzetes várakozásoknak megfelelően véget vetett a mindennapos forgalmi dugóknak. Az irányonkénti elméleti maximális kapacitás megfelelő szolgáltatási szint biztosítása és azonos forgalmi összetétel mellett a korábbi óránkénti kb. 1500 járműről több mint másfélszeresére, kb. 2.500 jármű értékre nőtt. Az Új Széchenyi Terv forrásaiból megvalósult beruházásnak köszönhetően számottevően csökkentek az eljutási idők. A műszaki hibás járművek miatti torlódások szinte maradéktalanul megszűntek. A déli szektorban korábban leginkább jellemző balesettípus, az utoléréses baleset veszélye így jelentősen csökkent, ahogy mérséklődött a sávváltásos balesetek kockázata is.

Kategória:  | forrás: NIF Zrt.  |  cimkék: közlekedésfejlesztés m0 déli_szektor